TULBURARI SPECIFICE DE INVATARE – TSI : CUM SE STRUCTUREAZA EVALUARILE SCOLARE (teste, verificari)

Monica Fortino – tutor de invatare TSI

7 OCTOMBRIE  2016

Temele de rezolvat la clasa, testele si verificarile pot fi considerate ca adevarate masuri compensative, daca sunt formulate in mod adecvat, pe baza modalitatilor de invatare si de studio utilizate de catre copiii cu Tulburari Specifice de Invatare. Etapa de evaluare scolara este extrem de delicata, cadrul didactic trebuie sa-si puna problema daca nota slaba se datoreaza unei insuficiente achizitii de continuturi sau competente, sau este determinata de modalitatile de administrare a sarcinii de efectuat. In evaluarea scolara este important sa se tina cont de parcursul elevului, evidentiind progresele si straduinta; sa se aiba in vedere ca aprecierile pozitive imbunatatesc autostima; sa se evite culoarea rosie la corectare si sa fie evidentiate raspunsurile corecte, intr-o viziune a sustinerii pozitive; sa se noteze continutul, nu forma.

In acest articol as dori sa impart cu voi cateva recomandari de ordin general, extrase din textul

Giunti “La Dislessia e i DSA”.

  • Pregatiti testarile scrise cu cerinte clare si usor de citit;
  • Daca se poate, introduceti exercitii cu dificultate crescatoare;
  • Acordati preferinta rezolvarilor de exercitii aplicative pentru formule si concepte, in loc de a cere definirea lor;
  • Evitati cerinte de date mnemonice (testele scolare nu sunt probe de memorie!);
  • Favorizati testele grila pentru cei care au dificultati de scriere;
  • Evitati raspunsurile cu repetitii sau duble negatii;
  • Lucrati in clasa pentru invatarea utilizarii schemelor, tabelelor si hartilor mentale;
  • Daca se poate, dati-le acces la computere, cand este necesar;
  • Faceti simulari cu exercitii similare celor din test;
  • Pregatiti teste monotematice;
  • Acordati timpi mai lungi sau impartiti in mai multe etape testele mai lungi si complexe;
  • Cititi cerinta cu voce tare in fata intregii clase;
  • Programati din timp temele si verificarile;
  • Permiteti utilizarea de scheme, harti mentale, tabele si formule pentru rezolvarea testelor.

Spor la lucru!

 

Monica FORTINO

Sunt Monica,

Am 30 de ani, sunt calabreza, laureata in filozofie, pasionata dintotdeauna de studierea didacticii.

Pasiune care cu timpul m-a facut sa iau contact cu experiente si locuri din cele mai diverse!

Dupa absolvirea facultatii, am studiat si Managementul Resurselor Umane, (individualizarea talentelor si punctelor forte ale celorlalti este un exercitiu pe care ar trebui sa-l facem cu totii si in mod constant), si apoi am inceput studiile in domeniul Tulburarilor Specifice de Invatare TSI.

Initial la Universitatea calebreaza Uni’Cal, apoi la Bologna si San Marino, unde am obtinut titlul de Tehnician Educatie specializat in activitati extrascolare pentru TSI.

La Roma am studiat in cadrul Asociatiei Italiene pentru Dislexie, devenind Tutor AID.

Cei mai buni profesori ai mei au fost insa intotdeauna copiii!

 

 

error: Continutul nu poate fi copiat !!! Toate drepturile sunt rezervate.