VR sau AR alternative posibile pentru copiii dislexici

Bucuresti, 21.07.2019- ASOCIATIA BUCURESTI PENTRU COPII DISLEXICI a devenit de curand partener intr-un proiect international de cercetare, privind utilizarea instrumentelor VR (realitate virtuala) si AR (realitate augmentata) pentru imbunatatirea capacitatilor de invatare ale dislexicilor - FORDYS-VAR -Fostering Inclusive Learning for Children with Dyslexia in Europe by Providing Easy-to-Use Virtual and/or Augmented Reality Tools and Guidelines” (Promovarea invatarii inclusive in Europa pentru copiii cu dislexie, prin furnizarea unor instrumente si indrumari de VR sau AR, usor de folosit), proiectfinantat prin sectiunea Key Action 1 a programului. ERASMUS +, program al Uniunii Europene (EU), pentru educatie, formare, tineret si sport, derulat pe o perioada de trei ani (2018 -2021).

FORDYS-VAR a fost demarat de CENTRUL DE EDUCATIE VIRTUALA AL UNIVERSITATII DIN BURGOS (SPANIA), specializat in domeniul solutiilor inovative pentru incluziunea scolara a elevilor cu tulburari de invatare si KVELOCE (SPANIA), care va urmari derularea intregul parcurs si va asigura implementarea eficienta a solutiilor rezultate in urma cercetarii. S-au alaturat in calitate de parteneri: ARSOFT (compania spaniola care va dezvolta instrumentele AR/VR pentru vizualizarea continuturilor si interactiunea cu acestea), INSTITUTUL STIINTIFIC EUGENIO MEDEA (ITALIA), https://emedea.it/medea/en/ prin centrul de reabilitare neurologica si ASOCIATIA BUCURESTI PENTRU COPII DISLEXICI (ROMANIA).

Rezultatele acestui proiect vor evidentia rolul TIC (Tehnologiile Informatiei si Comunicatiilor) in imbunatatirea performantelor de predare si invatare, ca urmare a studiilor care au relevat capacitatea noilor tehnologii de a oferi o solutie inovatoare prin activitati in context de viata reala, prezentate intr-o dinamica multisenzoriala, controlata si securizata. La finalul FORDYS-VAR, in 2021, comunitatea dislexicilor va putea beneficia de o platforma al carei continut va fi disponibil in patru limbi (engleza, spaniola, italiana si romana) si o aplicatie dezvoltata pentru realitate virtuala si augmentat (VR/AR). Continuturile aplicatiei precum si functionalitatile acesteia vor fi testate pe grupe de beneficiari in fiecare dintre tarile participante unde se vor organiza si ateliere adresate familiilor si specialistilor din diferite domenii (cadre didactice, psihologi, logopezi), oferidu-se informatii despre resurse si instrumente care sa faciliteze indentificarea predispozitiilor la TSI precum si imbunatatirea calitatii activitatilor de invatare pentru dislexici prin utilizarea VR.

Tinta o reprezinta elevii cu TSI (Tulburari Specifice de Invatare – dislexie, disgrafie, disortografie, discalculie), al caror numar insemnat, raportat la intreaga populatie scolara (procentele la nivel global sunt de 8-10%),  justifica acest demers.

“Introducerea tehnologiei in procesul de interventie a copiilor cu TSI (dislexie, disgrafie, discalculie, diortografie) este de data relativ recenta, dar poate deveni un element cheie in viitor. Organizatia din Romania a fost selectionata sa participe in acest ambitios proiect pilot FORDYS-VAR, cu speranta ca solutiile propuse vor contribui pe de o parte la o mai buna constientizare asupra dislexiei in tara noastra si pe de alta parte la imbunatatirea situatiei scolare a unui numar mare de copii si tineri, in spiritul legii 6/2016 si OMEN 3124/2017, actele normative care stipuleaza dreptul la sanse egale la educatie pentru aceasta categorie de persoane.” a declarat dna. Angela Ioan, Presedinta Asociatiei Bucuresti pentru Copii Dislexici (ABCD).

Despre Erasmus+

ERASMUS +, program al Uniunii Europene pentru educatie, formare, tineret si sport pentru 2014-2020. Mareste semnificativ finantarea EU (+40%) cu un buget general de €14.7 miliarde (£12 miliarde) pentru dezvoltarea cunostintelor si competentelor si are ca scop cresterea calitatii si relevantei calificarilor si competentelor. Doua treimi din finantare vor asigura burse pentru peste 4 milioane de persoane, pentru studiu, castigarea experientei de munca sau voluntariat in afara tarii in 2014-2010 ( prin comparatie cu 2.7 milioane in 2007-2013). Perioada de sedere in strainatate poate varia de la cateva zile pana la un an. In UK se preconizeaza ca aproape 250,000 de persoane vor desasura activitati in afara prin acest program. Erasmus + are ca scop modernizarea educatiei, formarea si munca tinerilor in cuprinsul Europei. Este deschis pentru organizatiile din educatie, formare, tineret si sport din toate sectoarele de Educatie pe tot parcursul vietii, inclusiv educatie scolara, continua si  educatie superioara, educatia adultilor si sectorul tineret. Erasmus+ asigura finantare pentru organizatii care sa ofere  oportunitati elevilor, studentilor, profesorilor, ucenicilor, voluntarilor, liderilor tinerilor si persoanelor care lucreaza in sporturi la baza. Va asigura de asemenea finatare pentru parteneriate intre organizatii cum sunt institutiile educationale, organizatiile tinerilor, intreprinderile, autoritatile locale si regionale, ONG-urile, precum si suport pentru reformele din Statele Membre pentru modernizarea educatiei si formare, pentru promovarea inovatiei, antreprenoriatului si formarea de locuri de munca,

ASOCIATIA BUCURESTI PENTRU COPII DISLEXICI este o organizatie non-guvernamentala, non-profit, infiintata in anul 2014, formata din parinti, cadre didactice, psihologi, logopezi, medici, psihopedagogi, care desfasoara activitati de informare asupra Tulburarilor Specifice de Invatare, conferinte, ateliere de formare, conceptie si lobby pentru masuri legislative in privinta adaptarii scolare a copiilor si tinerilor cu TSI, consiliere parentala si suport in fata autoritatilor competente.

Website: www.dislexie.org.ro

 
Pentru mai multe informatii legate de proiect, va rugam sa ne contactati in scris pe adresa:

copiidislexicibucuresti@gmail.com.

Comments are closed.

error: Continutul nu poate fi copiat !!! Toate drepturile sunt rezervate.