Mesaj catre parinti, cadre didactice si specialisti
Angela Ioan, Presedinte Asociatia Bucuresti Pentru Copii Dislexici
In atentia parintilor, copiilor si tinerilor, cadrelor didactice, specialistilor in educatie, logopezilor, psihologilor clinicieni, medicilor de familie si pediatri, autoritatilor din domeniul educatiei, sanatatii, protectiei copiilor, organizatiilor nonguvernamentale care au in centrul atentiei lor copiii, tinerii si educatia, precum si a tuturor celor care cred ca pentru a schimba ceva in bine in aceasta tara e nevoie de munca, responsabilitate, seriozitate, colaborare, calm, pricepere, dialog si mai ales buna credinta .
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a lansat, miercuri, în dezbatere publică proiectul de metodologie privind asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări specifice de învăţare (TSI).
Va rugam sa cititi cu atentie materialul propus, sa tineti cont de faptul ca este un pas extrem de important in invatamantul romanesc, sa trimiteti observatiile dumneavoastra pe adresa mentionata in comunicatul ministerului educatiei pana la 15 octombrie :
nicoleta.neagu@edu.gov.ro
( va rugam, daca sunteti de acord, si in cc pe adresa: copiidislexicibucuresti@gmail.com )
Asociatia Bucuresti pentru Copii Dislexici isi exprima totala satisfactie pentru aparitia acestei metodologii, observatiile noastre, pe care le-am comunicat ministerului educatiei, tinand doar de cateva aspecte tehnice si de dorinta noastra de a sublinia cu mai mare fermitate in metodologie, cf legii 6/2016, faptul ca PERSOANELE ( ELEVI SI STUDENTI ) cu TSI FAC OBIECTUL EXCLUSIV AL INVATAMANTULUI DE MASA SI CA ESTE NEVOIE SA FIE REINTRODUSE IN METODOLOGIE PREVEDERILE LEGATE DE ACORDAREA DREPTULUI LA INSTRUMENTE DE COMPENSARE SI DE DISPENSARE SI PENTRU STUDENTII CU TSI .
Va rugam sacrificati un timp si dati o sansa acestei legi, veniti cu observatii daca doriti, cu aprecieri ( speram),
DAR NU STATI DEOPARTE!!!
Un grup de oameni inimosi au facut eforturi uriase ca sa avem o asemenea lege.
Le vom multumi intr-un comunicat oficial dupa publicarea metodologiei in Monitorul Oficial.
Asa sa ne ajute Dumnezeu!
va multumesc
Angela Ioan
presedinte Asociatia Bucuresti pentru Copii Dislexici
„Unul dintre cele mai importante obiective urmărite prin aprobarea acestei metodologii este garantarea dreptului la educaţie al tuturor copiilor/elevilor identificaţi cu tulburări specifice de învăţare. De asemenea, se urmăreşte favorizarea succesului şcolar prin măsuri didactice de susţinere, garantarea unei formări adecvate şi promovarea dezvoltării potenţialului, precum şi pregătirea cadrelor didactice, profesorilor de sprijin, profesorilor psihopedagogi, logopezilor, profesorilor consilieri şcolari deopotrivă cu responsabilizarea şi sensibilizarea părinţilor în confruntarea cu problemele legate de tulburările specifice de învăţare”, a arată un comunicat al Ministerului Educaţiei.
Potrivit Ministerului Educaţiei, tulburările specifice de învăţare afectează procesul de achiziţie a abilităţilor şcolare (de citire, exprimare în scris şi matematice): dislexie, disgrafie, discalculie.
Acesta mai subliniază că apariţia acestora nu este o consecinţă a lipsei oportunităţilor de învăţare sau a motivaţiei pentru învăţare, nu este rezultatul unui deficit intelectual, intelect liminar, deficit senzorial (ex: auditiv, vizual, motor), tulburărilor afective şi emoţionale de natură psihiatrică sau a altor tulburări de (neuro)dezvoltare (tulburări de spectru autist) şi nu este cauzat de vreo formă de traumă cerebrală sau maladie.
Diagnosticul de dislexie şi disgrafie se stabileşte, de regulă, în clasa a II-a, după ce elevul a parcurs învăţarea tuturor literelor. Diagnosticul de discalculie se stabileşte, de regulă, în clasa a III-a.
În proiect sunt incluse şi măsuri privind managementul cazurilor TSI în sistemul de învăţământ, măsuri psihopedagogice, consiliere parentală şi cadrul general de formare a cadrelor didactice.
Cititi AICI proiectul publicat pe site-ul edu.ro:
https://www.edu.ro/sites/default/files/proiect%20metodologie_TSI.pdf